Jul 11, 2010

aku tau kau bace blog aku !

Penah tak korang terpikir tade adik beradik ? tak penah ? aku penah .
Penah tak korang terpikir tade rumah ? tak penah ? aku penah .
Penah tak korang terpikir tade mak bapak ? tak penah ? aku penah .
Penah tak korang terpikir nak lari dari rumah ? tak penah ? aku penah .
Penah tak korang terpikir nak bunuh adik bradik korang sndiri ? tak penah ? aku penah .
Penah tak korang terpikir nak buat dajal kat adik bradik korang even dorg lagi tua dari korang ? tak penah ? aku penah .

YES , aku pernah terpikir sume bende kat atas tu .
Tahap kesabaran aku dah hilang .
Yes , mesti korang semua penah tertanye2 kenapa aku tiap2 minggu balik rumah .
Tapi bile kat rumah je aku mesti 24jam bad mood .
kan ?
24jam berendam air mata . Not even one second aku happy sekarang ni bile aku ada kat rumah .
Lagi2 bila orang yg aku paling benci kat dunia ni ada kat rumah .

Aku tak pernah , tak pernah nak buang dia dari hidup aku . Langsung tak pernah .
Tapi sekarang , aku betul2 rasa nak buang dia dari hidup aku . Aku tanak mengaku dia pernah be a part of my blood anymore . NOT anymore .
Even aku sayang anak dia , aku tak pernah nak sayang mak dia . what the fuck pegi mampos la dia dari hidup aku .

Okay . once , aku penah gaduh besa dgn dia masa umur aku 12 tahun .
Then , langsung tak bertegur lagi - penah , but kadang2 tu pun if ada benda penting nak kena cakap .
Then , after few years , aku gaduh besa lagi dgn dia masa umur aku 18+ tahun .
And , after that dia lahirkan anak . On that time , aku dah boleh trime die . Sebab aku suka tgk baby .
Then , right after pantang dia habis , there she goes again .

Hello , kau mcm boleh la sikit mengenang budi aku tolong kau jaga anak kau .
Aku tolong dodoikan anak kau , aku tolong bancuh susu anak kau , aku tolong kau basuh berak kencing anak kau .
Aku tolong semuanya . SEMUANYA sebab anak kau !
But why , why after kau dah sihat semuanya , kau tak pernah terlintas walau sedikit pun , walau sebesar kuman skalipun , untuk mengenang balik budi aku yang aku dah taburkan semata2 untuk anak kau ?! UNTUK ANAK KAU !

Aku buat semuanya ikhlas . IKHLAS dari hati aku . sebab aku tau aku banyak buat salah kat kau .
Even aku tak penah nak sua muka depan kau , mintak maaf depan mata kepala kau sendiri ,
tapi jauh dari sudut hati aku , aku masih sayangkan kau , aku masih anggap kau sebagai darah daging aku sendiri !
Jauh dari sudut hati aku , tak pernah terdetik sekelumit dendam pun aku pada kau !
Aku tak pernah nak cari pasal dengan kau , tapi kenapa kau selalu nak cari pasal dgn aku !!
Kau cerita yang buruk2 pasal aku dekat mak aku , kenapa sekalipun kau tak pernah nak cerita yang baik2 je pasal aku depan mak aku ?!
Kau tuduh aku macam2 , kau fitnah aku macam2 , ada aku pernah buat semua tu pada kau ?! PERNAH TAK ?

Fine , aku tau kau masih berdendam sgt dengan aku .
Okay . kau tunggu . satu hari nanti , aku bayar semua HUTANG aku pada kau !
dari sekecil zarah sampai sebesar alam semesta ni !

Sekarang ni , sekarangg ni , bila dah masuk Degree year ni ,
Aku rasa semakin meluat bila berada di rumah .
yes , memang la orang cakap , RUMAHKU SYURGAKU pejadah semua .
but not for me anymore !
Bila aku kat rumah , memang bole buat gaduh .
Semua benda yang aku buat , semuanya salah .
Terus terang aku cakap , aku balik kat rumah sebab aku rindu kat mak aku . rindu kat bapak aku . rindu kat adik2 aku . rindu kat anak dia , tapi aku LANGSUNG TAK RINDU KAT DIA !
Dari dulu dia cakap dia nak berambus dari rumah ni tapi tak kua2 pun !

Then semalam , bila mummy cakap pak sanggup dia tu nak bawak kitorang one family pegi genting tu sume ,
aku berbelah bagi . Aku tanak ikut , and once aku cakap aku tanak ikut , aku memang takkan ikut .
aku tau dia memang tanak aku ikut . bia la . aku paham sgt dah ..

Ntah ar . korang nilaikan ar sendiri .
Kesabaran aku ada had . Bila kesabaran aku hilang , jangan salahkan aku bila aku buat benda yg bukan2 .
Tolong jgn salahkan aku bila aku buat bende yang tak masuk akal . Pikir la sendiri .
Korang dah besar . Kau dah besar . kau nilaikan sendiri .


Aku tau , and aku penah nampak kau baca blog aku .
And yes on that time bila aku tau kau baca blog aku , aku terus privatekan blog aku .
But now , i won't be going to make my blog private anymore .

I'm sorry . tangan aku menggigil , air mata aku mengalir deras , bahu aku turun naik tahan getar dalam jiwa aku ni bila tulis semua ni .
siapa yang tahu ? tak ada siapa yang tahu ...

and takkan ada siapa2 pun yang akan paham apa yang sedang berlaku pada aku sekarang ..


0 stalkers talk :-O: