Sep 30, 2010

pendrive 4.0gb


"kau nampak mana pendrive aku ?"

"dekat bontot aku . cube la cari kalau berani ."

Lyn turun menyusuri anak tangga lalu menghampiri ku . Aku pikir dia serius . Muka ku dah mula pucat bagai pokok getah yang hendak ditoreh-toreh . Percubaannya untuk mencari pendrive nya di bawah bontot ku dimulakan . Aku segera menolak tangannya seraya berkata dengan muka serius bak Najib memberi ceramah pada perhimpunan UMNO di PWTC yang lepas ,

"kau ingat hebat sangat ke pendrive kau sampai aku nak simpan di bontot ku ?"

Lyn segera berlalu sambil bertanya hal yang sama kepada ibu ku . Ibu ku yang sedang menyidai pakaian menjerit dari luar ,

"tanye la adik kau . Anies ada ambik pagi tadi ."

Anies mula gelabah . Ke hulu ke hilir berjalan menyusuri bulu-bulu karpet dan akhirnya berhenti di sebelah ku .
Aku pandang nya sinis . Kelihatan garis-garis halus kerutan di dahi nya . Aik , 9 tahun tapi dah mcm 90 tahun gayanya .

"mana kau letak pendrive aku ?"

"mana ada aku ambik ."

Ibuku masuk ke rumah dan dengan pantasnya Anies mengambil pendrive Lyn keluar dari begnya . Takut dipukul katanya .


Aku tersenyum nipis . Melihat Balqees di dalam pelukan ku , aku lantas mencium pipi tembamnya .
Pendrive pun boleh jadi isu .. pikirku dalam benakku .

0 stalkers talk :-O: