Aug 27, 2010

zaman kecik2

Alhamdullilahh , thing back to normal (':

Ehhh , tiba2 saya teringat zaman waktu kanak2 dulu . huu . sangat menyeronokkan . ada suka . ada duka . Dulu2 mana nak igt ada masalah ka apa ka , semua bantai buat je . tak kisah kiri kanan . HAHA . Best (:

Dulu , bila time pagi2 before pegi Beldon Primary School tu , every morning mummy will accompany me depan rumah tunggu van tadika datang amik . Then on that time , buat lawak bercerita semua dengan mummy - tentang jiran sekeliling of course . penah skali aku kutuk jiran depan rumahh punya jiran sebelah kiri (ERRR . PAHAM ?) punya breast hahahahaha . like what the F kann haha . sebab time tu kita kecik2 mana ada breast . kah3 . Mummy gelak je then van pun sampaii . BABAI2 mummy then pegi tadika belajar A B C . and for sure i miss the morning session after letak beg dekat shelf - PAINTING (: haha perkara wajib kot ! :D Then lari2 main masak2 main babydoll main teddybear semua baru start belajar dgn Madam Jessie . :D

Dulu . after balik dari tadika , balik rumah dengan papa - kadang2 dgn van . hee . Papa kan suka lunch dekat rumahh . hee . Mummy dulu suka bake pancake then buat cream puff . aku lah tolong sepahkan tepung hahahaha .
Habis bar kat kitchen besepahh but i loike ! :')

Dulu . Sisters2 semua pegi skolaaa so balik pun kadang2 lambat kadang2 cepat . So on that time , aku lahh paling bongsu since my adik yg sekarang2 ni belum wujud kat dunia lagi . Rasa heaven gila kot . Cycling - lepas tu main pancur air depan rumah habiss basah . haha . :D Dulu ada lawn garden tu , habis aku amik bunga semua then main masak2 with babydoll . Don't you miss all those time before ? :)

Then , masa umur 7 tahun , dah masuk darjah 1 . masa itu sumpah aku blur gila . -_-'
Dah ar masuk skolah agama . Arab aku beterabur habis . jgn ckp lah . dah common lah kalau tiap kali exam aku dapat E . hahahaha . tapi tak lama pun skolah agama tu . hancus jgn ckp lah . haha . tapi baca alQuran terbaik ahh .
Alhamdullilah bole jugak aku baca jawi , baca arab words tu semua . at least , aku terapkan dalam pale otak aku , even i didn't get any Credit (cehh credit ha) for my Arabic Language , but I managed to read alQuran fluently (:

Ni la serba sedikit kenangan aku time kecik2 dulu kt Aussie dan back to Malaysia (:
Mesti korg rindu zaman kecik2 korg jugak kan ? :')

Pengalaman mematangkan kita , menjadi pengajaran kepada kita , supaya kita lebih maju kehadapan , bersedia untuk menempuhi segala cabaran di dunia ini . Jadi , anak2 generasi akan datang , bersyukur lah .
dulu kitorang tade laptop , tade hp , tade ps , tade mainan yg canggih utk dibuat main . yg ada pun , patung teddy , patung arnab , anak patung perempuan yg dah serupa mcm kain buruk dahh utk kitorg main .
Then mainan masak2 plastik tu . tu yg paling heaven lah kan . haha .

Jadi anak2 . Bersyukur lah :)

Aussie's (1994)

Chinese's Restaurant , Aussie (lupa nama lah)
(1996)

RINDU NYEWWWWW alololololo :'(
sorry leww gmba amek dr fb je . malas nak scan ! :D

0 stalkers talk :-O: