Sep 13, 2010

cerita di hari raya

Sekarang dah pukul 4.30 ptg .

Semalam ramai orang datang rumah aku . Penuh dan bersesak-sesakan . Bagai berada di Chow Kit membeli barangan raya dan sebagainya . Aku lihat kereta berduyun-duyun parking bagai jalan mak bapak dorang punya depan rumah aku . bukan takat depan rumah , belakang rumah , tepi rumah , malah ada yang sampai paking masuk rumah jiran . Alangkah kasihannya mereka .

Kedengaran riuh rendah suara orang yg menziarahi rumah aku makan kek kek kuih kuih kekacang kekacang raya yg telah tersedia di dalam balang botol .

Bapak bagai mengetahui kehadiran ku di rumah ini seraya berkata , "tolong isi air dalam jag ." . Aku tangkas mengambil sebotol kickapoo dan menuangkan segala isinya kedalam jag air tersebut lalu berlari2 anak mengembalikannya kepada bapakku . Bapakku tersenyum nipis . Aku tersengih sampai ke cuping telinga .

Joey menelefonku tepat pukul 7.30 malam dan mengajakku lepak di kedai makan pak ali sampai pukul brape aku tak tahu .


0 stalkers talk :-O: